Nytt ultraljud

Igår var vi på ett nytt ultraljud. Jag hade räknat lite innan och tänkte att det var bra om blåsan var runt 16mm igår, men vågade inte hoppas på så mycket mer än 15mm. 17mm kommer den att vara! sa sambon. Jag tyckte det kändes mycket men hoppades förstås att hans känsla skulle ha rätt.
 
Vi kom in på ultraljudet och läkaren började med att mäta slemhinnan. 6,8mm var den nu! Från 3,6mm i fredags. Bra kämpat av slemhinnan. Sedan kollade hon höger äggstock och konstaterade även hon att jag hade många små blåsor. Jag undrar om dom har gjort någon notering om det i min journal? Sånt har dom inte kollat förut. Hur som helst, alla var små där så hon gick över på vänster istället. Och där var den! Vår 10mm-blåsa hade nu växt till 17,4mm. Det var inte dåligt hörreni!
 
Jag räknade lite och kom fram till att omslag då borde ske på fredag eller lördag. Kanske att fredag känns mest troligt. Samtidigt har den växt lite mer än jag trodde så torsdag är ju inte heller omöjligt. 
 
Kliniken ringde upp och började med att säga att allt såg bra ut. Jag skulle fortsätta testa med ÄL-tester. Sedan la hon även till att om jag inte har fått utslag senast fredag så ska jag ta ägglossningssprutan på fredag kväll. Alltså blir det insättning i nästa vecka oavsett omslag eller inte!
 
Det känns väldigt skönt. Nu behöver jag åtminstone inte oroa mig för att pricka en helg. Ett bekymmer mindre. Och det innebär också att det blir ett sista försök innan semestern, vilket också känns skönt. För vi hade inte hunnit något mer om inte det här hade blivit av.
 
Nu är det bara att fortsätta testa så får vi se när det blir återföring. :)

Kommentera här: