V20 (19+1)

Jag har rätt svårt att förstå att vi har kommit halvvägs nu på fredag, om man ser till BF alltså. Det är ju galet.. Jag tänker att vi har gott om tid kvar att planera och köpa grejer men med tanke på hur snabbt tiden har gått hittills så kommer det ju bara smälla till och så är det dags för förlossning.
 
I onsdags tyckte jag att jag kände en eller två sparkar utanpå magen. Jag är inte helt säker. Jag låg i soffan med en hand på magen och tyckte plötsligt att något tryckte lite i handen. Jag sa till sambon att jag tyckte att jag kände något, så han höll handen på magen en lång stund. Men inget hände. Sedan la jag tillbaka handen på magen och tyckte att jag kände det en gång till. Är förstås lite osäker på om det verkligen var bebis eller om det var tarmarna. Får väl se längre fram, om man känner igen sparkarna/rörelserna. 
 
Jag känner mig i alla fall rätt säker på att jag har börjat känna den inuti magen nu. Jag har känt något långt ner i magen i någon/några veckor nu men har tyckt att det har varit så långt ner att det säkert inte är bebisen. Men så googlade jag tillslut på det och det verkar vara många som känt samma sak. Så då är det nog den. Nu blir jag lugn varje gång jag känner det där. :)
 
Imorgon är det äntligen dags för rutinultraljud. Ju närmare vi kommer desto mer nervös blir jag. Är så jäkla rädd att det ska vara något fel med fostret/bebisen. Tänk om det är något med hjärtat, eller något annat allvarligt. Får ångest bara av tanken på det. Jag försöker lugna mig med att allt såg bra ut på KUB-testet och att magen fortfarande växer och att jag mest troligt känner att den rör sig nu.
 
Magbild v20 (19+0)
 
1 Nina:

skriven

Visst är det overkligt när det gått halvvägs, men sååå välförtjänt och efterlängtat ❤ Håller tummarna idag att allt ser bra ut!

Svar: Ja, det är det verkligen. Började räkna lite nyss och det är ungefär 3,5 månad kvar på jobbet (julledigt och gå hem ett par veckor innan bf). Det är ju typ ingenting 😳 tack ❤️😊
Vår väg till ett barn

Kommentera här: