Omslag idag

Jag ringde kliniken igår och avbokade tiden för VUL på grund av hostan. Dock fick jag inte boka någon ny tid.. hon sa att jag skulle höra av mig när jag är inne på min andra friska dag i rad. 
Eftersom jag kände mig pigg igår morse blev jag först ledsen över det men igår eftermiddag och idag känner jag mig inte så pigg så det var nog rätt av henne att tänka så.

Det hade känts rätt lugnt om jag hade fått omslag senare i veckan, då hade vi kunnat ta ett ultraljud i början på nästa veckan och sedan återföring några dagar senare. Men ägglossningen är nästintill rekordtidig och omslaget kom redan idag. Så sista chansen denna månad är VUL på fredag och återföring på måndag. 
För varje hostning känner jag hur chanserna minskar.. så det finns en väldigt stor risk nu att vi får vänta till nästa cykel.

Vi har varit och lämnat prov för covid idag i alla fall. Om vi hinner få provsvaren innan torsdag eftermiddag och dom är negativa (båda testade sig då även sambon är lite snuvig emellanåt) så kanske vi får komma dit ändå, kan ju hoppas i alla fall!

Jag inser hur mycket jag egentligen längtar när det går emot oss. Blev så ledsen och framför allt arg på den här j*vla coronan, usch så den ställer till det för alla hela tiden. Men då inser jag också hur mycket det här betyder för mig. Jag inser att jag faktiskt längtar efter ett syskon.
Det känns ändå bra att inse det. Det kommer ju kosta massor med pengar så det känns bättre att betala när man vet att man faktiskt vill.

Kommentera här: