Tankarna snurrar...

Vad fort det går att falla tillbaka i gamla mönster. Det är ganska känslosamma dagar just nu. En del av allt det gamla ramlar över mig igen. Oron över att kroppen ska sluta samarbeta. Oro över när ägglossningen ska bli. Oro för att pricka helg. Oro för att vara sjuk så vi inte får göra återföring. Och så fortsätter det....

Jag analyserar kroppen. Har lite värk i nedre delen av magen och tycker det känns fuktigt mellan benen (ursäkta infon ;)). Jag har alltså trott att det är ägglossning på gång redan nu, vilket skulle vara rekordtidigt. Så jag började med ÄL-tester redan i torsdags för att vara säker. Dock ingen glad gubbe än, så det är nog bara kroppen som spökar lite.

Jag har även varit sjuk/förkyld i två veckor nu. Och än verkar det inte vilja ge sig. Så det finns en stor risk att vi måste flytta fram ultraljudet som vi har nu på måndag. Vilket såklart också medför oro, tänk om dom inte har några lediga tider senare i veckan?
Plus att jag oroar mig för att förkylningen ska påverka slemhinnan och chanserna att bli gravid. Det borde inte vara då men ni vet ju hur man överanalyserar ALLT när man försöker få barn..

Så det mesta känns lite osäkert just nu. Vi får se dom här kommande dagarna hur det utvecklar sig...

Kommentera här: